Jumat, 14 Januari 2011

..................Kamalia..........Wa..........Ahadiah


..................Kamaliayah..wa....Ahadiah.............

Laguku sunyi tiada Bagai
Syairku Hening tiada tulisan
Hadirkuku Nyata saksikan diri
Tajalli Qodrat pada segalaku
Aku Musyafir di Dalam Fana
Hidupku Hayat di Dalam Hayun
Matikupun lenyap di dalam Baqoh
Fanaku tepat Baqopun Billah
Kembali aku ke dalam Diri
Kedalam Sangkar Pawana Illahi.

Mulanya aku hayat Tajalli
Tajalli sifatku Ilmu pada hati
Tajali Iradatku nafsu pada diri
Kuasaku ku Qodrat pada Illahi
mataku Bashar memandang yg Haqiqih
Tajalli Sama membakar pendengaran diri
aku bernaung dlm Qalam-Qalam Rabbani
Ya Hayun..Ya kafiatan kif Kafuha kakaminin
Kan kana katakiru
kakara fi kaidi oohhhh..
Tenggelam aku kenalah Aku
Mualanya dua Rupanya satu.
Di Samudra Ahadiah Aku tenggelam binasa..
oh Rabbi


Nova Lia

Tidak ada komentar: